Scroll Top
Geldropseweg 83, 5611 SE Eindhoven, The Netherlands

Evenementen weer mogelijk, maar niet alleen maar goed nieuws. (Demo)

Vorige week schreef ik dat de Covid-19 cijfers beter werden en we graag weer aan de slag wilden gaan met onze evenementen. Nog diezelfde avond bracht een persconferentie het goede nieuws en ik moet bekennen dat ik er compleet door verrast werd. Natuurlijk was ik super blij met dit fantastische nieuws maar ik realiseerde me ook direct dat dit dan wel al over een week zou zijn, één week….ehm….ok, dan moet er ineens nog een hoop gebeuren en geregeld worden.  Want ff zomaar opstarten en verder gaan waar we gebleven waren, dat kan niet meer. De Covid-19 periode, die nu al ruim 14 maanden duurt heeft ons hard geraakt.  Zo hard geraakt dat we schulden hebben moeten maken om te overleven.  Daar komt bovenop dat we na 20 jaar, per 1 april 2024 uit dit pand weg moeten in verband met project ontwikkeling.  Dus ja, we moeten onze schulden wegwerken en gaan sparen voor een verhuizing….Dat is best een uitdaging.  Een uitdaging die ik graag aan ga maar niet alleen aan kan. Wat betekend dit dan? Dat ga ik jullie uitleggen.

Ons grootste probleem is onze hele grote speelruimte, deze was nooit rendabel en een hele grote kostenpost.  Willen we de speelruimte behouden dan moeten we dit gaan oplossen.  Tijdens de Covid – 19 periode hadden we al een tijdelijke entree verhoging naar 5 euro ingesteld, deze verhoging blijft (voorlopig) bestaan. Daarnaast gaan we een kantine toeslag rekenen van 2,50 per dag.  Te veel mensen brachten hun eigen consumpties mee naar de winkel en dat gaan we op deze manier tegen. Een dagje spelen kost zo 7,50 waarvan je 2,50 terug krijgt in kantine tegoed, er zal een mini kantinekaart aan je dagkaartje zitten.  Voor wie al gewoon gebruik maakte van onze kantine is dat dus geen toeslag eigenlijk. De reeds in omloop zijnde 10-dagen kaarten blijven geldig met een toeslag, er zullen voorlopig geen nieuwe 10-dagen kaarten worden verstrekt. De kantine kaarten blijven gewoon bestaan.  Alles in de wereld word duurder, wij moeten dit echter doen om te overleven.  Ik vraag om jullie begrip en medewerking in deze moeilijke tijd.

Nog niet alles is zomaar weer mogelijk, er zijn nog steeds regels waar we ons allemaal netjes aan moeten houden.  Deze regels bepalen welke evenementen we al wel en nog niet mogen doen, hoeveel mensen er binnen mogen en aan welke andere voorwaarden we samen moeten voldoen.
Met welke regels hebben we te maken? Om te beginnen hebben we een restrictie op het aantal mensen wat binnen mag zijn.  Om dit te kunnen regelen gaan we het tafel reservering systeem weer in gebruik nemen, wil je komen spelen, reserveer dan je plekje. Meubilair mag enkel door personeel worden verplaatst, dus ook de stoelen blijven staan waar wij ze neer gezet hebben. Je mag enkel op de aangewezen stoelen plaats nemen. Blijf zo veel mogelijk zitten en draag een mondkapje als je opstaat en gaat verplaatsen. Door in onze winkel te komen spelen verklaar je dat je corona klachten vrij bent. Publiek is niet toegestaan. Je mag niet aan elkaars spullen komen dus ook niet ruilen en je houdt altijd 1,5 meter afstand van elkaar. Na het spelen maak je zelf je tafel even schoon.  Als we ons allemaal netjes aan deze regels houden dan kunnen we weer genieten van onze hobby.

Met de volgende evenementen gaan we starten vanaf zaterdag 5 juni: donderdag avond Roleplay One Shots, vrijdag avond Magic Standard toernooi en Warhammer speeltafels en op zaterdag middag Pokémon, Magic Commander en de Militia Brabantia.  In overleg met de spelersgroepen van Yu-Gi-Oh en Flesh&Blood zullen we ook deze een plaatsje gaan geven.  Zoals jullie zien is er nog geen woensdag avond voorzien. Magic Draften mag nog niet omdat het aanraken van elkaars kaarten niet mag. Daarnaast zullen we diverse losse events gaan inplannen zoals onze beloofde inhaal pre-releases. Deze planning is een eerste opzet en zal regelmatig gaan veranderen, houd dus onze agenda goed in de gaten.
We moeten al onze informatie kanalen weer helemaal op gaan zetten dus even geduld met onze agenda en Discord aub. Meer informatie over onze Magic gerelateerde activiteiten worden ook vaak besproken in onze FaceBook groep, houd deze dus goed in de gaten.  Voor vragen neem gerust contact met ons op…het is voor ons ook allemaal weer even wennen.

Met het steeds dichterbij komen van het einde van de tunnel valt ook steeds meer de aandacht weg bij het feit dat jullie steun echt kei en kei hard nodig blijft. Het beetje steun wat we van de overheid kregen valt weg en de schulden zullen moeten worden ingelopen.
Blijf ons daarom steunen, op welke manier dan ook.   Blijf komen, blijf kopen, kom mee doen en blijf naar je overbodige Magic kaarten zoeken zodat je ze kan komen inruilen of aan ons verkopen. GameForce, dat zijn we samen.

Lieve mensen, tot snel weer.

Twan